Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018

«Εξερευνώ την τάξη μου : Φύλλο εργασίας & Καρτελάκια!


Με αφορμή το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην Α' Δημοτικού "Η τάξη μου", σκέφτηκα να υλοποιήσουμε με τους μαθητές μου την παρακάτω δραστηριότητα. Η δραστηριότητα βοηθάει και τους μαθητές που αντιμετωπίζουν αδυναμίες στα Μαθηματικά, καθώς εξασκούνται στους αριθμούς μέσω της καταμέτρησης των αντικειμένων.

Χώρισα τους μαθητές σε ομαδούλες των 5 ατόμων και καθένας αναλάμβανε να καταμετρήσει ό,τι βρίσκει κανείς στην τάξη μας. Οι ομάδες κινούνταν κυκλικά για να μπορούν να περάσουν όλοι από κάθε γωνία της τάξης. Τους μοίρασα τα φύλλα εργασίας που ετοίμασα και ένα μολύβι στον καθένα. Τους ρόλους ποιος θα μετράει - ποιος θα καταγράφει - ποιος θα τακτοποιεί τα αντικείμενα, τους όριζαν μόνοι τους. Ο χώρος εκκίνησης ήταν η πόρτα της τάξης μας και η κάθε ομάδα είχε στη διάθεση της 10 λεπτά για την κάθε γωνία.

Tο φύλλο εργασίας μπορείτε να το βρείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα:


Αφού τελειώσαμε με τα φύλλα εργασίας, ένας από κάθε ομάδα, εθελοντικά αναλάμβανε να γράψει τους τίτλους των αντικειμένων που βρήκαμε σε ετικέτες. Αν και δεν ξέρουν ακόμα να γράφουν τις λέξεις μόνοι τους, με τη βοήθεια μας από τον πίνακα, νιώθουν ότι συμμετέχουν ακόμη πιο ενεργά και ενθουσιάζονται!


Παράλληλα είχα ετοιμάσει και έτοιμα καρτελάκια με εικόνες, αφού δεν ξέρουν ακόμα να διαβάζουν όλες τις λεξούλες, για να μπορούν να αναγνωρίσουν που θα κρεμάσουμε κάθε ένα.
(Σε κάποια καρτελάκια σας έχω βάλει έναν κύκλο στο επάνω μέρος, ώστε να το τρυπήσετε με το περφορατέρ, και να το κρεμάσετε με κρίκους σε αντικείμενα που τοποθετούμε σε θήκες/κουτιά κ.λπ.)

Τα καρτελάκια με τα αντικείμενα της τάξης μπορείτε να τα βρείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα:
Όσοι/ες είστε διδάσκετε Αγγλικά, εδώ θα βρείτε ιδέες και από αντίστοιχα καρτελάκια στα αγγλικά :
https://www.pinterest.de/diydaskalika/labels-classroom/

Μπορείτε ακόμη να συνεργαστείτε με τα υπόλοιπα τμήματα της Α' τάξης και να επισκεφτείτε και τις δικές τους τάξεις για να τις συγκρίνετε με την δικιά σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου