Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Βραχιολάκια υπενθύμισης των γονέων!


Μία ιδέα επικοινωνίας και υπενθύμισης με τους γονείς των μαθητών μας για τα σημαντικά γεγονότα της επόμενης ημέρας, ώστε να μην χρειάζονται χαρτάκια σε φακέλους και στην τσάντα, που πολύ πιθανόν χάνονται ή ξεχνιούνται!

Βραχιολάκια ασπρόμαυρα για να τα εκτυπώσετε σε πολύχρωμα χαρτιά, τα οποία κόβετε στα περιθώρια, τα περνάτε στα χεράκια των μαθητών σας και με ταινία/σελοτέιπ τα ενώνετε.
Έτσι γυρνώντας τα παιδιά στο σπίτι, έχουν το αντίστοιχο μηνυματάκι στο χέρι τους, οι γονείς το βλέπουν και δεν ξεχνούν κάτι που είναι σημαντικό!

Δείτε το αρχείο εδώ.

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

Θεματικοί εκπαιδευτικοί σταθμοί: Γιορτάζουμε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

Αν και όχι μεγάλη φαν της γιορτής, ψάχνω καθημερινά τρόπους οι μαθητές μου μέσα από ενδιαφέρον και διαφορετικούς τρόπους να εξασκηθούν και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι.
Αποφάσισα λοιπόν την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου να χωρίσω την τάξη μας σε 3 εκπαιδευτικούς σταθμούς. Σταθμός των Μαθηματικών, της Γλώσσας και των Παιχνιδιών. Οι μαθητές σε κάθε σταθμό εξασκούνται στα γνωστικά αντικείμενα που έχουν διδαχθεί μέσω του παιχνιδιού. Χωρίζονται σε ομάδες των 5 περίπου ατόμων και στον πίνακα της τάξης καταγράφουμε το σκορ κάθε ομάδας σε κάθε σταθμό. Οι ομάδες κινούνται κυκλικά, η κάθε μία σε διαφορετικό σταθμό και αλλάζουν με το χρονόμετρο. Κερδίζει η ομάδα που έχει τους περισσότερους πόντους.

Σταθμός Μαθηματικών

Δύο φύλλα εργασίας, ένα με αριθμούς μέχρι το 20 και ένα με ζευγαράκια προσθέσεων μέχρι το 10.
Στο 1ο φύλλο οι μαθητές μετράνε τις κόκκινες καρδούλες και στη ροζ καρδούλα γράφουνε το αποτέλεσμα που βρήκανε.

Βρείτε το 1ο φύλλο εργασίας εδώ.
Στο 2ο φύλλο εργασίας, αφού έχουμε κόψει τις κόκκινες καρδούλες περιμετρικά και τις έχουμε πλαστικοποιήσει, τα παιδιά τοποθετούν την κάθε καρδούλα στο σωστό ζευγαράκι που δείχνει το αποτέλεσμα της πράξης. Μόλις τελειώσει το χρονόμετρο, μετράμε πόντους.

Βρείτε το 2ο φύλλο πατώντας εδώ.

Σταθμός Γλώσσας
Ο σταθμός της Γλώσσας περιέχει παζλ με την αλφαβήτα. Κομμένες καρδούλες στη μέση που η κάθε μία περιλαμβάνει ένα γράμμα της αλφαβήτα με κεφαλαία και με μικρά γράμματα. Οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν όσα περισσότερα ζευγαράκια μπορούν!

Βρείτε το παζλ πατώντας εδώ.

Σταθμός Παιχνιδιών
Ο σταθμός παιχνιδιών περιέχει το παιχνίδι Τί είναι; το οποίο μπορούμε να το παίξουμε και ως παντομίμα. Κορδέλες στο κεφάλι και κάρτες με θέμα τον Άγιο Βαλεντίνο! Όποια ομάδα βρει περισσότερες κάρτες κερδίζει.

Βρείτε το παιχνίδι πατώντας εδώ.

* τέλος, συζητάμε για τα αγαπημένα μας πρόσωπα και την σημασία της αγάπης στις ζωές μας!

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Ευρετήριο καινούριων λέξεων!


Μία ιδέα για να καταγράφετε όλες τις καινούριες λεξούλες που μαθαίνετε στην τάξη σας (μαζί και αυτές που βάζετε για αντιγραφή) είναι το ευρετήριο καινούριων λέξεων, βάσει του γράμματος από το οποίο αρχίζουν!

Τα παιδιά αναγνωρίζουν το γράμμα με το οποίο ξεκινάει η κάθε λεξούλα που μελετάτε, βρίσκουν το γράμμα στο ευρετήριο, και το καταγράφουν στις ειδικές σειρές γραφής. Έτσι εξασκούνται και στην αλφαβητική σειρά. Μπορείτε επίσης κάθε φορά που μαθαίνετε καινούριο γραμματάκι στην τάξη, να καταγράφετε όλες τις λέξεις που κάνατε για να τις έχετε συγκεντρωμένες.

Το αρχείο περιέχει επιπλέον για κάθε γραμματάκι μία σελίδα εικονογράφησης. Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάτι που αρχίζει από το αντίστοιχο γράμμα και στο τέλος υπογράφουν με το όνομα τους όπως όλοι οι μεγάλοι ζωγράφοι!

Εκτυπώνεται το αρχείο, και επιλέγετε ξεχωριστά τις 2 τελευταίες σελίδες, δηλαδή την σελίδα της εικονογράφησης και την σελίδα που καταγράφονται οι λέξεις, 24 φορές, μία για το κάθε γράμμα ή και περισσότερες.

Το αρχείο μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα eduki, ακολουθώντας τον σύνδεσμο: 


Ελπίζω να σας αρέσει και να σας φανεί χρήσιμο!

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2019

Η αριθμογραμμή του κροκόδειλου μέχρι το 10



Μία αριθμογραμμή μέχρι το 10 για τα μικρά παιδιά, σαν ένα μικροσκοπικό ακορντεόν με ένα κροκόδειλο στο μπροστινό και στο πίσω μέρος. Ο πεινασμένος κροκόδειλος έχει φάει όλους τους αριθμούς και τα παιδιά καλούνται να τους μάθουν. Αντίστοιχες ιδέες μπορείτε να βρείτε στο pinterest με διάφορα ζωάκια και αριθμογραμμές μέχρι το 20, 100 κ.λπ.


Εκτυπώνετε, κόβετε τις σειρές και κολλάτε στα σημεία που αναγράφονται. Στην συνέχεια τσαλακώνετε στα σημεία με τις διακεκομμένες γραμμές και έτοιμο!


Κατεβάστε το αρχείο
εδώ.

Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019

Παίζω με τους ποπ κορναριθμούς μέχρι το 10!


Μία ακόμα ιδέα για να εξασκηθούν οι μαθητές σας, στα Μαθηματικά αυτή τη φορά, είναι και η συγκεκριμένη. Ενδεικτικά σας παρουσιάζω την δραστηριότητα για την Α' Δημοτικού, με προσθέσεις των αριθμών μέχρι το 10. Εσείς μπορείτε να την προσαρμόσετε σε όποια τάξη διδάσκετε.

Οι μαθητές, στη γωνιά των Μαθηματικών αφού έχουν διδαχτεί τους αριθμούς μέχρι το 10, αρχίζουν να εξασκούνται στα ζευγαράκια των αριθμών. Έχοντας τυπωμένα και πλαστικοποιημένα τα καρτελάκια με τις προσθέσεις (σε κίτρινο χαρτί για να θυμίζουν ποπ κορν) και έναν μαύρο μαρκαδόρο, λύνουν σε ομαδούλες τις πράξεις και κάθε μία που τελειώνουν την ρίχνουν στο χαρτόκουτο. Μετά περνάμε και ελέγχουμε τα αποτελέσματα!

Στο αρχείο θα βρείτε και μία σελίδα με κενά καρτελάκια για να γράψετε τις δικές σας πράξεις, καθώς και το ανάπτυγμα για το χαρτόκουτο των ποπ κορν.




Δείτε το αρχείο εδώ.