Οι μαθητές με δυσλεξία δυσκολεύονται αρκετά στην διάκριση των δίψηφων συμφώνων, αντίστοιχα και στην ορθογραφία και ανάγνωση τους, όπου τα συναντάνε σε λέξεις.
Τί χρειαζόμαστε ;
- πλαστικά ποτηράκια
- ξύλινα μανταλάκια
- χαρτοταινία
- ψαλίδι
- μαρκαδόρους
Σε κάθε ένα πλαστικό ποτηράκι θα γράψουμε από ένα δίψηφο σύμφωνο. Στη συνέχεια θα πάρουμε τα μανταλάκια και σε κάθε ένα θα κολλήσουμε την χαρτοταινία και πάνω της θα γράψουμε παραδείγματα λέξεων με δίψηφα σύμφωνα. Χρησιμοποιούμε χαρτοταινία για να μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε τα μανταλάκια.
Εκτέλεση!
Αρχικά ζητάμε από τον μαθητή/τρια να μας πει τα σύμφωνα του αλφάβητου. Αφού σιγουρευτούμε ότι τα είπε όλα,του ζητάμε να γράψει στο τετράδιο συνδυασμούς συμφώνων που του έρχονται στο μυαλό, από λεξούλες που έχει συναντήσει. Του δίνουμε λίγο χρόνο να τα βρει, και αν δυσκολεύεται,βοηθάμε με παραδείγματα.
Αφού τα έχει βρει όλα, εμφανίζουμε τα πλαστικά ποτηράκια με τα ήδη γραμμένα δίψηφα σύμφωνα πάνω τους. Στην συνέχεια δίνουμε στο παιδί τα μανταλάκια με τις λεξούλες και του ζητάμε να διαβάσει ένα ένα μανταλάκι και όπου αναγνωρίζει δίψηφο σύμφωνο να το βάζω στο αντίστοιχο ποτηράκι του.
* Μέσω αυτής της δραστηριότητας ενισχύουμε την Λεπτή Κινητικότητα, την Ανάγνωση, την Ορθογραφία και το ενδιαφέρον του παιδιού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου