Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Μαθαίνω τα ουσιαστικά αλλιώς !


Πολλές φορές εμείς οι δάσκαλοι χρειάζεται να βρίσκουμε διαφορετικούς τρόπους να μαθαίνουμε στους μαθητές μας κάτι που τους δυσκολεύει και να μην χρησιμοποιούμε τους κλασσικούς τρόπους.

Η γραμματική είναι ένα από αυτά, ειδικά για τα παιδιά με δυσλεξία ή άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπου λόγω αδυναμιών στην μνήμη, δεν μπορούν να εφαρμόσουν τους κανόνες της.
Γι'αυτό προσπαθούμε να βρούμε δραστηριότητες που ταιριάζουν στο στυλ μάθησης του παιδιού για να του δημιουργήσουμε μαθησιακές εμπειρίες.

Ένα παράδειγμα τέτοιων δραστηριοτήτων είναι και αυτή, στην οποία καλούνται οι μαθητές να μάθουν την κλίση των επιθέτων σε -ων -ουσα -ον και σε -ος -ος -ο.

Τί χρειαζόμαστε;
κόλλες χαρτί
χρωματιστά χαρτιά ή χαρτόνια
μαρκαδόρο
συρραπτικό

Εκτέλεση :
Αρχικά κόβουμε σε ίσες διαστάσεις τα χρωματιστά χαρτιά και τα τοποθετούμε πάνω σε μία λωρίδα λευκής σελίδας. Στην συνέχεια τα συρράπτουμε όλα μαζί για να δημιουργηθεί μιας μορφής βιβλιαράκι. Τέλος γράφουμε πάνω στα χαρτάκια τα άρθρα και τις καταλήξεις των επιθέτων και διαλέγουμε ένα επίθετο το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα.
Το παιδί, γυρνώντας ένα ένα τα χαρτάκια, διαβάζει φωναχτά τις καταλήξεις των επιθέτων σαν ποιηματάκι.

ΕΠΙΘΕΤΑ ΣΕ -ων - ουσα - ον :



ΕΠΙΘΕΤΑ σε -ος -ος -ο :


* Ενδεικτικά μπορούμε να ζητήσουμε από το παιδί να μας πει και άλλα επίθετα με ίδιες καταλήξεις που του έρχονται στο μυαλό. Αν δυσκολευτεί, προσπαθούμε να του πούμε περιφραστικά αντίστοιχα επίθετα, ώστε να τα βρει μόνος του. π.χ. Η Μαρία λείπει σήμερα από το σχολείο. Τί είναι; (απούσα) κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου